Καλώς ήλθατε

Καλώς ήλθατε
Σας καλωσορίζουμε στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού μας. Το Σχολείο είναι για μας μια μοναδική ευκαιρία να αναπληρώσουμε γνώσεις και να αποκτήσουμε το απολυτήριο του Γυμνασίου. Περιμένουμε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας και ελπίζουμε να γίνει αφορμή για ενημέρωση, προβληματισμό και ανταλλαγή απόψεων. Η συντακτική ομάδα του περιοδικού.

Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2008

Ο νομάρχης Πειραιά απαντάει στις ερωτήσεις μας!


Άμεση ήταν η ανταπόκριση του Νομάρχη Πειραιά στο αίτημα της συντακτικής ομάδας του περιοδικού να μας παραχωρήσει μια μικρή συνέντευξη. Ο κ. Μίχας μας μίλησε για το σημαντικότατο έργο των Σ.Δ.Ε. στη σημερινή κοινωνία, αλλά και το πώς θα λυθούν σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι πολίτες του Πειραιά.


Ποια είναι η γνώμη σας για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας; Πιστεύετε ότι πρέπει να υποστηριχτεί περισσότερο ο θεσμός ; Πως θα μπορούσε η Νομαρχία να συμβάλει στο έργο των ΣΔΕ;


Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι ένας καταξιωμένος πλέον θεσμός που διασφαλίζει στην πράξη το δικαίωμα στη γνώση σε όλους τους ενήλικες συμπολίτες μας. Κατά τη γνώμη μου, στα ΣΔΕ επιτελείται τεράστιο κοινωνικό και εκπαιδευτικό έργο και μέσω αυτών καλύπτεται αφενός μεν ένα τεράστιο κενό στην εκπαιδευτική πραγματικότητα της χώρας μας και αφετέρου θεραπεύονται και αμβλύνονται σημαντικές κοινωνικές ανισότητες. Αναμφίβολα ο θεσμός πρέπει να υποστηριχτεί από την Πολιτεία με την παροχή κάθε δυνατής αρωγής και με την επέκτασή του σε περισσότερες περιοχές της χώρας μας. Ιδιαίτερα γόνιμη και πολύπλευρη συνεργασία θα μπορούσε να αναπτυχθεί ανάμεσα στα ΣΔΕ της περιοχής μας με τη Νομαρχία Πειραιά κυρίως στο επίπεδο της πολιτισμικής και μουσικής παιδείας. Θα είναι πραγματικά εξαιρετικά μεγάλη μας χαρά και τιμή να προγραμματιστούν επισκέψεις των ΣΔΕ στον Πολυχώρο Απόλλων στα Καμίνια που φιλοξενούνται μονίμως διάφορα πολιτιστικά δρώμενα, αλλά και το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης Πειραιά που εγκαινιάσαμε πρόσφατα.

Η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά έχει έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ποιες λύσεις προτείνει η Νομαρχία Πειραιά για την αποσυμφόρηση;

Το κυκλοφοριακό αποτελεί κατά κοινή ομολογία, ένα από τα οξύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο ευρύτερος Πειραιάς, με επιπτώσεις στην ποιότητα της καθημερινότητας των πολιτών, στο περιβάλλον αλλά και στην οικονομική ζωή της πόλης. Για να συνειδητοποιήσουμε το κυκλοφοριακό φόρτο στην περιοχή μας, αρκεί να αναφέρουμε ότι περίπου 1.300 οχήματα την ώρα καταγράφονται ότι κυκλοφορούν στην οδό Πανεπιστημίου, στην Αθήνα την ίδια στιγμή που στη κεντρική λεωφόρο Γρηγ. Λαμπράκη στον Πειραιά έχει καταγραφεί ότι κινούνται πάνω από 1.500 οχήματα την ώρα. Εμείς πιστεύουμε - και αυτό αποτελεί πάγια θέση μας - ότι έχουμε την ελπίδα να δούμε κάποτε την ευρύτερη περιοχή μας που σήμερα ασφυκτιά από τα ΙΧ και τους ρύπους, πιο ανθρώπινη, πιο φιλική, σύγχρονη και ελκυστική, αρκεί να εφαρμοστεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης του προβλήματος επί τη βάσει εξειδικευμένης μελέτης, με τα μέσα σταθερής τροχιάς να αποτελούν τη σπονδυλική στήλη του κυκλοφοριακού κορμού της. Στη Νομαρχία Πειραιά πιστεύουμε ότι θα πρέπει να επενδύσουμε στα μέσα σταθερής τροχιάς και για τον λόγο αυτό έχουμε πει ΝΑΙ στην έλευση του ΤΡΑΜ και του ΜΕΤΡΟ στην περιοχή μας ζητώντας ταυτόχρονα την τήρηση δεσμευτικών προϋποθέσεων. Η ανάπτυξη βέβαια των μέσων σταθερής τροχιάς δεν αρκεί από μόνης της για να επιλύσει το κυκλοφοριακό μας πρόβλημα. Η ενημέρωση και η κυκλοφοριακή αγωγή των συμπολιτών μας από το σχολείο κιόλας, προκειμένου να μάθουμε να αφήνουμε το ΙΧ στο σπίτι είναι προαπαιτούμενο για να έχουμε σημαντικά, μετρήσιμα αποτελέσματα στην ποιότητα της ζωής μας.

Είστε ικανοποιημένος από το σχεδιασμό του Μετρό για τον Πειραιά; Έχετε κάνει κάποιες άλλες προτάσεις;

Η επέκταση του Metro στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά είναι ένα έργο ιστορικό, είναι ένα έργο αναγκαίο. Ένα έργο αναγκαίο για την κοινωνία, την οικονομία, το περιβάλλον, το εμπόριο, που έχει τη δύναμη να αλλάξει ριζικά την εικόνα των πόλεών μας. Στο ερώτημα όμως εάν με τη συγκεκριμένη χάραξη θα ωφεληθεί το σύνολο ή έστω η μεγάλη πλειοψηφία των συμπολιτών μας δυστυχώς η απάντηση είναι αρνητική. Η χάραξη δεν ανταποκρίνεται ουσιαστικά και πραγματικά στις ανάγκες των πολιτών και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών του ευρύτερου Πειραιά θα συνεχίσει να είναι αποκομμένη από τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς. Για τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών η επέκταση της γραμμής του Metro προς τον Πειραιά δεν θα αλλάξει την καθημερινότητά τους. Αυτό συμβαίνει γιατί η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ προέκρινε μια χάραξη με βάσει τη δική της φιλοσοφία, με βάση τα δικά της κριτήρια που είναι σύντομη χάραξη, μικρό κόστος, λίγες στάσεις και σταθμοί. Το αποτέλεσμα αυτής της ανεπαρκούς και αποσπασματικής χάραξης είναι πολυπληθείς δήμοι και συνοικίες της περιοχής μας να εξαιρεθούν της γραμμής του Μετρο. Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στους κατοίκους του Κερατσινίου, του Περάματος, της Δραπετσώνας, του Αγ. Ι. Ρέντη, στις πολυπληθείς συνοικίες των Δήμων Κορυδαλλού, Νίκαιας και Πειραιά, όπως και στα μεγάλα νοσοκομεία της περιοχής. Τις παρατηρήσεις μας αυτές τις καταθέσαμε προς την εταιρεία ΜΕΤΡΟ.ΑΕ και προς τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών & ΥΠΕΧΩΔΕ μετά τη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου που ενέκρινε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου με δεσμευτικές όμως προϋποθέσεις.

Με ποιους τρόπους μπορεί να αναβαθμιστεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων στους δήμους του Πειραιά;

Τα προβλήματα που περιμένουν λύσεις στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά είναι πολλά και η επίλυσή τους είναι μονόδρομος, εάν θέλουμε να μιλάμε για πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας. Τα εκρηκτικά περιβαλλοντικά προβλήματα, η δραματική έλλειψη χώρων πρασίνου, αλλά και χώρων για τον αθλητισμό και τον πολιτισμό, τα τεράστια εκπαιδευτικά προβλήματα (οργανικά, υποδομών), η απουσία του κράτους πρόνοιας, η ασύδοτη λειτουργία της αγοράς, το κυκλοφοριακό σε συνδυασμό με το ελλιπές δίκτυο μεταφορών και συγκοινωνιών, αλλά και πολλά ακόμα συνθέτουν μια ιδιαίτερα επιβαρυμένη καθημερινότητα που λειτουργεί σε βάρος της ψυχικής και σωματικής μας υγείας. Εμείς λέμε ότι από την εποχή καταγραφής των προβλημάτων πρέπει επιτέλους να περάσουμε στην εποχή της επίλυσής τους. Στην κατεύθυνση αυτή πιστεύουμε ακράδαντα ότι βασικό και αναντικατάστατο ρόλο και λόγο θα πρέπει να έχει η αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού. Δυστυχώς σήμερα αδυνατούν να αντεπεξέλθουν σε αυτό το ώριμο κοινωνικό αίτημα, εξαιτίας της αποδυνάμωσης τους από την Κεντρική Διοίκηση. Θεωρούμε δηλαδή ότι θα πρέπει δήμοι και νομαρχίες να έχουν τη δυνατότητα θεσμική και κυρίως οικονομική να μπορούν να επεμβαίνουν στην καθημερινότητα των πολιτών. Η απόσταση που χωρίζει Κεντρικό Κράτος και πολίτη είναι τεράστια με αποτέλεσμα τα μικρά και μεγάλα καθημερινά προβλήματα των πολιτών να παραμένουν άλυτα.

Πρόσφατα ξέσπασε ένα μεγάλο διατροφικό σκάνδαλο με το επιμολυσμένο ηλιέλαιο. Η Νομαρχία Πειραιά κάνει συνεχώς ελέγχους στην αγορά, αλλά αρκούν για την προστασία του καταναλωτή;

Στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία που ζούμε, διατροφικοί κίνδυνοι όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση με το «ηλιέλαιο» δεν είναι οι πρώτοι και ασφαλώς δεν θα είναι οι τελευταίοι. Η πολυπλοκότητα του σημερινού παγκόσμιου διατροφικού συστήματος μας δίνει μία μόνο βεβαιότητα : ότι οι διατροφικές κρίσεις θα είναι αναπόφευκτες. Το θέμα είναι κατά πόσον η Πολιτεία είναι έτοιμη να αντεπεξέλθει σε αυτές τις υψηλές απαιτήσεις του σήμερα. Κατά πόσον συμβάλλει στη θωράκιση της δημόσιας υγείας και στην εδραίωση ενός αισθήματος εμπιστοσύνης στην αγορά. Δυστυχώς όπως αποδείχτηκε και στην περίπτωση του ηλιελαίου το εγχώριο σύστημα ελέγχων είναι διάτρητο και για εμάς αυτό οφείλεται στο γεγονός της πολυαρχίας που ευνοεί δυστυχώς την ατιμωρησία. Η δική μας πρόταση προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι στρεβλώσεις της αγοράς είναι να δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας ελέγχου στον οποίο ο ΕΦΕΤ που είναι το όργανο του κράτους θα έχει τον ρόλο του συντονιστή και οι υπηρεσίες των νομαρχιών, ενισχυμένες με μέσα και προσωπικό θα έχουν τον ρόλο του ελεγκτή. Σε ό,τι πάντως μας αφορά, στη Νομαρχία Πειραιά με υψηλό αίσθημα ευθύνης συνεχίζουμε καθημερινά τους ελέγχους σε όλο το φάσμα εμπορίας και διακίνησης αγαθών προϊόντων προκειμένου να προστατέψουμε τη δημόσια υγεία και τους καταναλωτές με τον ίδιο τρόπο, με την ίδια επιμονή και μεθοδικότητα, όπως το κάναμε μέχρι σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου